امام زمان

در باب امام زمان و این که این موجود کیست و از کجا آمده حرف بسیار است .می توانید در این باره از زبان رضا فاضلی به نقل از علامۀ مجلسی که نویسندۀ معتبر ترین منابع شیعی میباشد در اینجا بشنوید.
اما قصد دارم چند سوال مطرح کنم که با اندکی تعقل و تفکر بی طرفانه و به دور از تعصب می توان موجودیت این امام فراری را پیدا کرد. اولا همۀ شیعیان بر این باورند که گزاره های زیر در مورد این امام در رفته صادق است:

1.او در 5 سالگی به امامت رسید( در تفکر شیعی امامت بالاتر از نبوت مطرح شده است!)

2.او پس از چندین قرن هنوز زتده است.

3.او موجودی خیالی نیست و مثل همۀ ما در این دنیا و در حال حاضر زندگی می کند و شاهد همۀ اخبار روز است.



حال با در نظر گرفتن این گزاره ها باید به این نتیجه رسید که امام زمان غذا می خورد، می ریند،برای خرید به بیرون از منزل میرود ، می خوابد،دوش می گیرد،می ترسد و خلاصه همۀ کارهایی که ما می کنیم او هم برای ادامۀ بقای خود انجام می دهد .
حال من می پرسم که این امام نورانی شلوارش را از کجا می خرد؟ آیا آن را پرو هم می کند؟اصلا جین می پوشد یا پارچه ای؟ آیا سوار تاکسی می شود؟ آیا در فعالیت های اجتماعی ظاهر می شود ؟ آیا تا کنون به سینما رفته است؟ آیا این موجود در آمدی هم دارد؟ آیا در طی این چند قرن اثاث کشی هم کرده؟ سی ان ان نگاه میکند یا فاکس نیوز؟ و هزاران سوال دیگر که می توان پرسید...

چرا در اسلام آنچه که دیده نمی شود مقدس تر است؟ یا بهتر بگویم چرا جهل و ندیدن مایۀ تقدس است؟

مسلمین ادعا می کنند که در اسلام همه چیز بر طبق دلیل و منطق است اما یک مقدار به سوالات بالا فکر کنید و ببینید که وجود چنین فردی با منطق و خرد جور در می آید؟
مثال مشابه این قضیه موجودی به نام جن است که این اجنه هم از لحاظ اعتقادی برای خود ریشه هایی در تاریخ ادیان و تمدن های قدیم به اشکال مختلف دارند. به زودی در مورد جن هم می نویسم.
به کسانی که این مطلب را می خوانند و به وجود امام زمان اعتقاد دارند پیشنهاد میدهم یک روز مثالی از زندگی امام زمانشان را در این جا به تصویر بکشند و شرح دهند که از نظر آنان این امامی که این همه دوستش دارند مثلا یک روز خود را چگونه می گذراند.

هیچ نظری موجود نیست: