امام حسین ، بی بی شهربانو و ایرانیان

در فرهنگ دهخدا ببینید که امام حسین عزیزتان آیا در اثر احترامی که به ایرانیان داشته این بانو(بی بی شهربانو) را صیغه کرده و او را مورد مرحمت خود قرار داده یا اینکه اصلا این بانو یک اسیر جنگی بوده؟ آیا اصلا چنین فردی وجود خارجی داشته که این همه در بوق و کرنا می کنند که امام حسین تازی به ایرانیان احترام می گذاشت؟
من از قول فرهنگ دهخدا نقل میکنم:

شهربانو. [ ش َ ] (اِخ ) شهربانویه . مشهور آن است که وی دختر یزدگرد پادشاه ایران بوده است و در خلافت عمر اسیر شد وبه نکاح امام حسین (ع ) درآمد و امام زین العابدین (ع ) ازو متولد شد. نام هایی دیگر نیز بدو داده اند از جمله شاه زنان . رجوع شود به بحثی در باره ٔ شهربانو (فصلی از کتاب چراغ روشنی در دنیای تاریک )

لیکن تتبعات اخیر نشان داده است که این شهرت را اصلی نیست و یزدگرد را دختری بنام شهربانو نبوده است . برای اطلاع بر مآخذ داستان شهربانو رجوع به ربیع الابرار زمخشری و قابوس نامه و مجمل التواریخ شود.

در حالت اول :چنین شخصی وجود خارجی داشته و امام حسین اسیری جنگی را طبق میل شخصی خود برای خود صیغه کرده و امام زین العابدین محصول تجاوز شرعی پدرش به یک بانوی اسیر شده در جنگ است.

حالت دوم: اصلا چنین شخصی در تاریخ به این اسم وجود خارجی ندارد و افسانه پردازی ها در مورد این که مسلمین می گویند امام حسین چنین فردی را از روی احترام به ایرانیان(!) صیغۀ خود کرده دروغی بیش نیست.
حال آیا این مطلب با تصوررنگارنگی که مسلمین و به خصوص شیعیان از امامانشان در ذهن خود پرورانده اند جور در می آید؟
لابد دهخدای عزیز هم قصد و غرضی داشته ؟ یا از صهیونیست ها پول می گرفته نه؟



هیچ نظری موجود نیست: